فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع): حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، اقتدار و امنیت را به دنبال دارد آیت‌الله جنتی در انتخابات شرکت کرد بیش از ۵۵ هزار نفر تا ظهر امروز در حوزه انتخابیه مشهد و کلات رای دادند (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور رأی خود را به صندوق انداخت + ویدئو ترکیه ادعای اسرائیل درباره برداشتن تحریم تجاری را رد کرد حجت‌الاسلام صدیقی: تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت فرماندار مشهد: مشکلات دستگاه‌های احراز هویتی برخی از شعب، لحظه‌ای بوده است | انتخابات بسیار روان، آرام، باشکوه و سالم در حال برگزاری است دیدار چهره به چهره زائران و مجاوران حرم رضوی با رئیس قوه قضاییه در نماز جمعه مشهد (۲۱ اردیبهشت) آیت‌الله علم‌الهدی: نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکاست | هم‌زبانی دانشجویان آمریکا با ملت ایران قالیباف: رأی و شرکت در انتخابات یک حق قطعی مردم است دیدار رئیس جمهور با آیات عظام قم | توضیحات رئیسی در خصوص اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم «پوتین» نخست‌وزیر جدید روسیه را معرفی کرد درگیری‌های شدید در شمال و جنوب نوار غزه آغاز شد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) لیست شعب اخذ رأی در مشهد + آدرس آیت‌الله علم‌الهدی: حضور در مرحله دوم، تکمیل انتخابات است | سرنوشت هیچ‌کس در این کشور جدا از سرنوشت جامعه نیست + فیلم رئیس کمیته اجرایی انتخابات مشهد: با آسیب شناسی مرحله اول انتخابات، دور دوم را برگزار کردیم | روند برگزاری انتخابات مشهد، در اتاق وضعیت رصد می‌شود وزارت خارجه پاکستان خط لوله گاز ایران را اولویت خود عنوان کرد هلاکت چهار نظامی صهیونیست در رفح با چه مدارکی می توان در انتخابات شرکت کرد؟ حمله موشکی از لبنان به الجلیل در شمال اراضی اشغالی
سرخط خبرها

جزئیات بسته حمایتی از کسب‌و‌کار‌های اینترنتی اعلام شد (۱۰ آبان‌ ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۲۴۷۰
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
جزئیات بسته حمایتی از کسب‌و‌کار‌های اینترنتی اعلام شد (۱۰ آبان‌ ۱۴۰۱)
طرح حمایت از کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال کشور مصوب ششمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، برای حمایت از کسب و کار‌های فضای مجازی رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، طرح حمایت از کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال کشور که در ششمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، برای حمایت از کسب و کار‌های فضای مجازی تدوین و به تصویب رسیده بود، را رونمایی کردند.

این طرح به منظور حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی که در سکو‌های داخلی اقدام به فعالیت می‌کنند بعد از برگزاری جلسات فشرده‌ی بررسی و هماهنگی میان نهاد‌های اجرایی، چون وزارت ارتباطات، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، وزارت ارشاد، سازمان برنامه و بودجه، صداوسیما و بانک مرکزی و در نهایت تصویب در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، امروز (سه شنبه) رونمایی شد.

در این آیین نامه که در قالب ۱۴ ماده به تصویب رسیده است، حدود بیست نوع امکان و حمایت قانونی جدید برای سکو‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی پیش بینی شده است که در قالب تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف در قالب این آیین نامه متبلور شده است. در این آیین نامه برای سکو‌های کسب و کاری مشمول، تسهیلاتی همچون امکانات متنوع پرداخت، فراهم کردن زیرساخت‌های سخت افزاری، برخورداری از مزایای استقرار در پارک‌های علم و فناوری، تبلیغ در سازمان صدا و سیما و ... پیش بینی شده است.

برخورداری از معافیت‌ها و تسهیلات مالیاتی، عدم نیاز به مجوز فعالیت، بسته‌های تبلیغاتی متنوع در پلتفرم‌های مشمول و سازمان صدا و سیما برای بازیابی شبکه مشتریان کسب و کارها، تسهیلات بانکی، امکان استفاده از اکانت افراد در سکو‌های داخلی در اعتبارسنجی بانک‌ها و پذیرش آن به عنوان وثیقه بانکی و چندین امکان دیگر، از جمله تسهیلاتی است که برای کسب و کار‌های فعال در سکو‌های مشمول در نظر گرفته شده است.

از آنجاکه از همان ابتدای شروع به فعالیت دولت سیزدهم رشد حوزه اقتصاد دیجیتال یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رفت بنابراین در زمستان سال گذشته به دستور رییس جمهوری، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مرکب از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ امور اقتصادی و دارایی؛ صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل و شروع به کار کرد که بر اساس اصل ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی، تمام اختیارات هیات وزیران و رییس‌جمهور در موضوع اقتصاد دیجیتال به این کارگروه تفویض شده است و مصوبات آن مانند مصوبات هیئت‌وزیران است و تصمیماتی که در این کارگروه گرفته می‌شود به‌منزله تصمیم رئیس‌جمهوری است.

هدف از تشکیل این کارگروه ویژه راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال و دستیابی به کسب سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور در افق ۱۴۰۴ به شمار می‌رود.

براساس این گزارش، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از طرح حمایت از کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال کشور اظهار داشت: امروز روز بزرگی برای کسب و کار‌های اینترنتی است و شاهد حمایت‌های مهم دولتی خواهیم بود.

وی افزود: ما اعتقاد داریم اقتصاد دیجیتال می‌تواند سهم بزرگی از کل اقتصاد کشور داشته باشد. اکنون بیش از ۷ درصد را تشکیل می‌دهد و با توجه به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله داشت با موافقت رئیس جمهوری کارگروه ویژه‌ای با ۱۱ عضو کابینه در دولت تشکیل شد تا موانع سر راه کسب و کار‌ها را بردارند.

زارع‌پور تصریح کرد: تا کنون ۶ جلسه در این کارگروه برگزار شده و مصوبات خوبی تا کنون داشته‌ایم. برای حل مشکل پلتفرم‌های حوزه بیمه که مشکلاتی با بیمه مرکزی داشتند قدم برداشتیم. در حوزه فریلنسر‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مصوبات خوبی داشتیم؛ اما مهم‌ترین آن حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی است که مردم بر روی آن کسب و کار می‌کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان ساخت: در ۳ لایه مختلف اقتصاد دیجیتال تلاش‌های زیادی صورت گرفته و مصوبات آن نهایی خواهد شد. تمرکز این مراسم بر کسب و کار‌های اینترنتی است. این مسیر را از چهار ماه قبل آغاز کردیم تا حمایت‌های ویژه‌ای را فراهم کنیم. با توجه به محدودیت‌هایی که برای ۲ سکوی خارجی که کسب و کار‌های مردم روی آن قرار داشت، به وجود آمد ما به این روند سرعت دادیم.

وی تاکید کرد: در این مصوبه تسهیلات بسیار خوبی در بخش‌های گوناگون برای پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های داخلی درنظر گرفته شده است. اگر این مصوبه به شکل کامل اجرا شود اتفاق مهمی در کشور رخ خواهد داد. در‌ای آیین‌نامه ۳۰ حمایت در نظر گرفته شده است و برای اجرایی شدن آن باید تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند.

زارع‌پور در توضیح این آیین‌نامه گفت: ۳۰ نوع حمایت دولتی برای کسب و کار‌ها در نظر گرفته شده است و هر کسب و کار و پلتفرم که بر اساس قوانین کشور کار می‌کند در این بستر به عنوان کسب و کار و پلتفرم مشمول نام‌گذاری می‌شوند. فراهم شدن امکان راه‌اندازی حساب امانی، خرید اعتباری، پرداخت مستقیم، کیف پول در سکو‌های مشمول. فراهم کردن درگاه پرداخت برای سکو‌های مشمول توسط بانک مرکزی، تخفیف حداکثری هزینه تبلیغات در دستگاه‌های دولتی، ممنوعیت تبلیغ سکو‌های مشابه خارجی در برنامه‌های سازمان صدا و سیما، برنامه‌سازی برای معرفی کسب و کار‌های مشمول در صدا و سیما برای جذب دنبال کننده، اختصاص بسته ویژه تبلیغات پیامکی به کسب و کار‌های مشمول، ارائه تخفیف در خدمات پستی سکو‌های مشمول، ارائه تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی به سکو‌های مشمول برای توسعه زیر ساخت‌های خود، حمایت وزارت ارتباطات برای تامین زیرساخت‌های اولیه سکو‌های مشمول، معافیت مالیاتی تا سقف ۲ میلیارد تومان درآمد در سال برای کسب و کار‌های مشمولی که فاقد سابقه مالیاتی هستند، تخفیف مالیاتی برای کسب و کار‌های مشمولی که دارای پرونده مالیاتی هستند.

وزیر ارتباطات بیان کرد: کسب و کار‌هایی که پلتفرم‌های تایید شده ثبت‌نام کنند، به منزله این است که اینماد دریافت کرده‌اند و با این مسئله سعی کردیم فرآیند دریافت مجوز را تسهیل کنیم. داده‌های کاربران جزو اسرار تجاری است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در خصوص ضمانت اجرایی این مصوبه گفت: از همین امروز کمیته‌ای برای پیگیری اجرای این مصوبه با مرکزیت وزارت ارتباطات تشکیل و گزارش کار دستگاه‌ها به هیات دولت و مجلس ارائه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->